Bücher Wenner
Olga Grjasnowa liest aus "JULI, AUGUST, SEPTEMBER
04.02.2025 um 19:30 Uhr
Resistance to Learning
Overcoming the Desire Not to Know in Classroom Teaching
von M. Alcorn
Verlag: Palgrave Macmillan US
Reihe: Education, Psychoanalysis, and Social Transformation
E-Book / PDF
Kopierschutz: PDF mit Wasserzeichen

Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-1-137-31856-5
Auflage: 2013
Erschienen am 18.09.2013
Sprache: Englisch
Umfang: 190 Seiten

Preis: 53,49 €

Inhaltsverzeichnis
Klappentext
Biografische Anmerkung

1. The Emotional Demands of Information Assimilation 2. The Psychology and Biology of the Desire Not to Know 3. Symptomatic Fixation, Emotion, and Social Alliance 4. Academic Allegiance and Attacks on Linking 5. Information Relays and the Touched Nerves of Global Injustice



Alcorn examines qualities of student resistance to new and uncomfortable information and proposes methods for teachers to work productively with such resistance. Drawing on research from numerous disciplines showing how emotion grounds human reason, he outlines an agenda that makes emotional experience central to educational practice.



Marshall Wise Alcorn Jr. is Professor in the Department of English of The George Washington University, USA.


andere Formate
weitere Titel der Reihe