Bücher Wenner
Volker Kutscher liest aus "RATH"
18.11.2024 um 19:30 Uhr
Resistance to Learning
Overcoming the Desire Not to Know in Classroom Teaching
von M. Alcorn
Verlag: Palgrave MacMillan Us
Reihe: Education, Psychoanalysis, and
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-137-00285-3
Auflage: 2013 edition
Erschienen am 20.09.2013
Sprache: Englisch
Format: 218 mm [H] x 145 mm [B] x 20 mm [T]
Gewicht: 386 Gramm
Umfang: 190 Seiten

Preis: 55,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 21. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Alcorn examines qualities of student resistance to new and uncomfortable information and proposes methods for teachers to work productively with such resistance. Drawing on research from numerous disciplines showing how emotion grounds human reason, he outlines an agenda that makes emotional experience central to educational practice.



Marshall Wise Alcorn Jr. is Professor in the Department of English of The George Washington University, USA.



1. The Emotional Demands of Information Assimilation 2. The Psychology and Biology of the Desire Not to Know 3. Symptomatic Fixation, Emotion, and Social Alliance 4. Academic Allegiance and Attacks on Linking 5. Information Relays and the Touched Nerves of Global Injustice


andere Formate