Bücher Wenner
Olga Grjasnowa liest aus "JULI, AUGUST, SEPTEMBER
04.02.2025 um 19:30 Uhr
Dialogue and the Development of Children's Thinking
A Sociocultural Approach
von Neil Mercer, Karen Littleton
Verlag: Taylor & Francis
E-Book / PDF
Kopierschutz: Adobe DRM


Speicherplatz: 1 MB
Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-1-134-13689-6
Erschienen am 22.06.2007
Sprache: Englisch
Umfang: 176 Seiten

Preis: 58,49 €

Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Provide an account of the relationship between dialogue and children's learning development. This book provides a case for the importance of dialogue in children's intellectual development and supports this with a socio-cultural theory, which explains the relationship between dialogues and learning.



Neil Mercer is Professor of Education at the University of Cambridge, UK. .

Karen Littleton is Professor of Psychology in Education at The Open University, UK.



1. Why Dialogue? 2. Learning to Collaborate, Collaborating to Learn 3. Language for Getting Things Done 4. Studying Thinking and its Development as Situated Dialogue 5. A Dialogic Theory of Learning and Development 6. Children Actively Make Sense of Their World...but They Need Guidance to Do So 7. Conclusions


andere Formate