Bücher Wenner
Olga Grjasnowa liest aus "JULI, AUGUST, SEPTEMBER
04.02.2025 um 19:30 Uhr
Management Gurus
A Research Overview
von David Collins
Verlag: Routledge
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-367-26500-7
Erschienen am 09.07.2020
Sprache: Englisch
Format: 222 mm [H] x 145 mm [B] x 11 mm [T]
Gewicht: 314 Gramm
Umfang: 136 Seiten

Preis: 76,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 20. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

David Collins is Professor in Management and Dean of the Suffolk Business School, University of Suffolk, UK.



1. Introduction 2. The Rise of Management's Gurus 3. Who are the Gurus? 4. Guru Theory 5. The Guru Industry 6. Guru Speak 7. The Limits of Guru Speak 8. New Directions in Management Guru Research



Building upon decades of research, this shortform book distils the rise of management's gurus. The author analyses the economic and political changes which facilitated the rise of this new group and offers reflections on the controversies around the development of 'guru theory' (a reasonably stable and enduring set of assumptions and associated practices).
The rise of management gurus is placed in the context of critiques that the field is empty, insubstantial and faddish. With reflections on the contours of 'the guru industry' and insights into the world of "management speak", the text highlights conceptual, methodological and empirical failings and suggests a radical reconceptualisation of the guru-as-performer.
This concise book from a global expert on the topic is essential reading for researchers of business and management as well as an insightful addition to the wider social science library.


andere Formate