Bücher Wenner
Olga Grjasnowa liest aus "JULI, AUGUST, SEPTEMBER
04.02.2025 um 19:30 Uhr
Towards an Understanding of Language Learner Self-Concept
von Sarah Mercer
Verlag: Springer Netherlands
Reihe: Educational Linguistics Nr. 12
Hardcover
ISBN: 9789400734838
Auflage: 2011
Erschienen am 25.02.2013
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 155 mm [B] x 13 mm [T]
Gewicht: 365 Gramm
Umfang: 236 Seiten

Preis: 106,99 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 19. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

This book contributes to our growing understanding of the nature and development of language learner self-concept. It assesses the relevant literature in the disciplines of psychology and applied linguistics and describes in-depth, qualitative research examining the self-concepts of tertiary-level EFL learners. Although researchers in applied linguistics and SLA have recognized the importance of self-constructs, there remains little empirical work in the context of foreign language learning that focuses exclusively and at length on this central psychological construct.

The content of this monograph draws on interdisciplinary sources, with input from psychology and applied linguistics. It will appeal to students and researchers interested in language-learner psychology as well as self-related constructs in general. The text provides insights into how learners view themselves, and how these self-beliefs can develop and affect the progress of an individual¿s language learning.



List of Appendices

.-

List of Figures

.-

Glossary

.-

Chapter 1 Introduction

.-

Chapter 2 What is self-concept?

.-

Chapter 3 Understanding self-concept in the FLL context

.-

Chapter 4 How do learners form their self-concepts?

.-

Chapter 5 Internal frames of reference in FL self-concept formation

.-

Chapter 6 External frames of reference in FL self-concept formation

.-

Chapter 7 Implications for educators and researchers

.-

References

.-

Appendices

.


andere Formate