Bücher Wenner
Treffen Sie die Osnabrücker Kochbuchautorin Stefanie Hiekmann und Ihre Gemüsegärtner
21.09.2024 um 10:30 Uhr
Global Citizenship Education
Modern Individualism Under the Test of Cosmopolitanism
von Sébastien Urbanski, Lucy Bell
Verlag: Brill
Gebundene Ausgabe
ISBN: 9789004701168
Erschienen am 24.04.2024
Sprache: Englisch
Format: 251 mm [H] x 163 mm [B] x 20 mm [T]
Gewicht: 499 Gramm
Umfang: 232 Seiten

Preis: 148,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 5. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

148,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

"Global citizenship education is an essential topic in an increasingly interconnected world. Indeed the need for inclusive and globally conscious education, embedded in cosmopolitanism, is recognised as a way to prepare individuals to navigate diverse cultures, address global challenges, and actively participate in a globalised world. Being both scientific and political, these challenges require an interdisciplinary exploration of citizenship education, merging sociology, philosophy, as well as education and training sciences. To do this, Global Citizenship Education: Modern Individualism under the Test of Cosmopolitanism offers a framework that integrates Durkheim's holistic approach with critical republicanism. The book is also rooted in the analysis of data collected through GlobalSense, a research project that focuses on preparing teachers to navigate the complexities of GCE within an international context. By presenting both a theoretical reflection and an analysis of an international training program within universities, this book can be of interest to academics, teacher trainers and (future) teachers themselves"--