Bücher Wenner
Vorlesetag - Das Schaf Rosa liebt Rosa
15.11.2024 um 15:00 Uhr
Online Hate on Social Media
von Ahmed Al-Rawi
Verlag: Springer Nature Switzerland
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-3-031-61818-5
Auflage: 2024
Erschienen am 04.07.2024
Sprache: Englisch
Format: 216 mm [H] x 153 mm [B] x 12 mm [T]
Gewicht: 283 Gramm
Umfang: 124 Seiten

Preis: 42,79 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 21. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

42,79 €
merken
zum E-Book (PDF) 42,79 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Dr. Al-Rawi is an Associate Professor of News, Social Media, and Public Communication at the School of Communication at Simon Fraser University. He is also the founder of the Disinformation Project.



Chapter 1: Introduction.- Chapter 2: The Far-Right Online Communities and the Dissemination of Hate.- Chapter 3: How Hashtags and Emojis Communicate Hate About Religions.- Chapter 4: Social Media Hate Against Female Journalists.- Chapter 5: Conclusion.



The book empirically investigates various tactics, approaches, and digital communities that play a role in the propagation of online hate on social media. I use a mixed method approach involving manual and automated analysis of social media data mostly taken from Twitter, Instagram, and Telegram. Though no book can be comprehensive enough, this manuscript offers the reader a modest understanding of the important aspects that negatively impact certain communities such as racialized groups and women. The quality of online hate becomes notably different at the intersection of these identities, especially when taking into account religion, ethnicity, gender, and race.


andere Formate