Bücher Wenner
Olga Grjasnowa liest aus "JULI, AUGUST, SEPTEMBER
04.02.2025 um 19:30 Uhr
Leading the Creative Mind
von Anthony S. Lake
Verlag: Common Ground Publishing
Taschenbuch
ISBN: 978-1-86335-976-4
Erschienen am 24.11.2011
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 8 mm [T]
Gewicht: 216 Gramm
Umfang: 134 Seiten

Preis: 53,10 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 22. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

53,10 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

Bringing together creative people to develop fresh, new, innovative ideas and to propel a business forward is challenging work. It isn't enough to simply follow policy and procedure, or to gently nudge creative people toward success. It takes strength, courage, and insight into how creative people work, live, and respond.
Creative Leadership expert Anthony Lake unravels the mystery of the creative employee by using simple yet elegant cases in business and the arts to frame this practical guide for Leading the Creative Mind. Born from his executive work with arts organizations, his consulting, and his leadership research, Lake creates a series of exercises designed to strengthen skills for leading creative individuals. The focus is on four key pillars for success:
1. Reflecting and Engaging Sensitively with Creative People
2. Designing Effective Creativity Teams
3. Developing and Addressing Real Challenges
4. Fixing Ailing Work Groups
This is a guide for keeping inspired, balancing innovation with effective communication, and collaborating from a position of leadership.