Bücher Wenner
Wer wird Cosplay Millionär?
29.11.2024 um 19:30 Uhr
Medievalism, Politics and Mass Media
Appropriating the Middle Ages in the Twenty-First Century
von Andrew B R Elliott
Verlag: Boydell & Brewer
Taschenbuch
ISBN: 978-1-84384-585-0
Erschienen am 15.01.2021
Sprache: Englisch
Format: 147 mm [H] x 226 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 522 Gramm
Umfang: 235 Seiten

Preis: 30,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 25. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

An exploration of how the Middle Ages are manipulated ideologically in today's communication.



Introduction
Not Dead Yet: The Middle Ages in the Twenty-first Century
Getting Medieval on Your RSS: Medievalism and the Mass Media
"Let's not go back to the Middle Ages": Medievalism, the Dark Ages and the Myth of Progress
"This crusade, this War on Terror, is gonna take a while": The Bush Doctrine, the Crusades and Neomedievalism
"They have announced explicitly that this is a Crusader war": Al Qaeda and Holy War
"The Poor Fellow Soldiers of Christ": Anders Behring Breivik and the Templar Knights
"God bless the EDL, the new Templar Knights": The EDL, the Far Right and the Crusaders
"These women-raping, Muslim-murdering, medieval monsters": IS, the Middle Ages and the Mass Media
Bibliography


andere Formate