Bücher Wenner
Olga Grjasnowa liest aus "JULI, AUGUST, SEPTEMBER
04.02.2025 um 19:30 Uhr
On the High Wire
Education Professors Walk Between Work and Parenting (HC)
von Sharon Dotger, George Theoharis
Verlag: Information Age Publishing
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-62396-928-8
Erschienen am 19.02.2015
Sprache: Englisch
Format: 240 mm [H] x 161 mm [B] x 22 mm [T]
Gewicht: 651 Gramm
Umfang: 322 Seiten

Preis: 110,10 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 30. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

110,10 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

A volume in Work-Life Balance
Series Editors: Joanne M. Marshall, Iowa State University, Jeffrey S. Brooks, Iowa State University, Bonnie
C. Fusarelli, North Carolina State University, Catherine A. Lugg, Rutgers University, Latish C. Reed,
University of Wisconsin-Milwaukee, and George Theoharis, Syracuse University
The purpose of the work/life balance series is to highlight particular challenges that higher
education faculty face as they participate in the demands of the academy and try to prevent those
demands from invading their personal lives. On The High Wire looks at a specific subset of
university faculty, education faculty with school-aged children, and the specific professional/
personal balance these faculty need to find. The title On the High Wire suggests the precarious
nature of the "walk" for education faculty who are parents of school-aged children. We know that our identities are central to how we
experience the world and how the world reacts to us. This reality is clearly visible in this book. These multiple identities and roles
come into conflict at multiple points and in different ways. This book explores these identities and roles through autoethnographic
accounts written by varied education faculty in order to make these tensions visible for the field to address.