Bücher Wenner
Gaea Schoeters liest aus TROPHÄE
28.10.2024 um 19:30 Uhr
Cinematography in the Weimar Republic
Lola Lola, Dirty Singles, and the Men Who Shot Them
von Paul Matthew St. Pierre
Verlag: RLPG/Galleys
Reihe: The Fairleigh Dickinson University Press Series in Communication Studies
Hardcover
ISBN: 978-1-61147-946-1
Erschienen am 31.08.2018
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 17 mm [T]
Gewicht: 471 Gramm
Umfang: 288 Seiten

Preis: 68,80 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 16. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

68,80 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Paul Matthew St. Pierre is professor of English at Simon Fraser University, Vancouver.



List of Illustrations
Acknowledgments
1 The Weimar Revolution and German Collaborative Filmmaking
2 The Optical Convergence of Theodor Sparkuhl and Ernst Lubitsch
3 Karl Freund's Signature Visual Designs in Manifold Collaborations
4 Carl Hoffmann and the New Visual Discourse of German Silent Film
5 Fritz Arno Wagner, with F. W. Murnau, Fritz Lang, and Arthur Robison
6 Fritz Arno Wagner, G. W. Pabst, and the Weimar Zeitgeist
7 Günther Rittau, Günther Krampf, Optical Language, and Autonomous Collaborative Agency
8 Guido Seeber's Promotion from Special Effects Technician to Cinematographic Artist
9 Rudolph Maté, Carl Theodor Dreyer, and the Framing Principle of Cinematography
10 Cinematographers as Directors as Cinematographers and the Rebirth of Civilization
Filmography
Works Cited
Index
About the Author



Cinematography in the Weimar Republic argues that the new medium of film was preeminent among the avant-garde art forms that distinguished the cultural renaissance of the Weimar Republic and that within this progressive medium cinematographers were the leading purveyors of the new kinetic visual imaginary.


andere Formate
weitere Titel der Reihe