Bücher Wenner
Olga Grjasnowa liest aus "JULI, AUGUST, SEPTEMBER
04.02.2025 um 19:30 Uhr
Creating Healing School Communities: School-Based Interventions for Students Exposed to Trauma
von Catherine DeCarlo Santiago, Tali Raviv, Lisa H. Jaycox
Verlag: American Psychological Association (APA)
Reihe: Concise Guides on Trauma Care
Taschenbuch
ISBN: 978-1-4338-2862-1
Erschienen am 01.03.2018
Sprache: Englisch
Format: 226 mm [H] x 155 mm [B] x 8 mm [T]
Gewicht: 249 Gramm
Umfang: 140 Seiten

Preis: 44,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 19. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

44,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

Provides readers with the necessary "trauma informed” tools to intervene on behalf of struggling students and create a beneficial educational environment. With examples of core treatment components and engaging case studies, this book illustrates how effective schoolbased interventions ensure that students have the opportunity to heal from trauma.



Contents
Series Foreword
Ann T. Chu and Anne P. DePrince
Foreword
Maurice R. Swinney and Ellen Kennedy
Acknowledgments     
Introduction
Chapter 1: Trauma Exposure Among School-Aged Youth
Chapter 2: Impact of Trauma Exposure on Children  
Chapter 3: The Rationale for School-Based Interventions
Chapter 4: Universal and Schoolwide Interventions for Trauma        
Chapter 5: Pre-Intervention Strategies for School Mental Health Providers
Chapter 6: Targeted and Intensive Interventions for Trauma in Schools
Chapter 7: Common Evidence-Based Treatment Components
Chapter 8: Special Considerations for Implementing Interventions in Schools
Conclusion
Resources
References
Index
About the Authors



Catherine DeCarlo Santiago, Tali Raviv, and Lisa H. Jaycox


weitere Titel der Reihe