Bücher Wenner
Markus Braukmann liest aus "DIE ERSTE GENERATION"
09.10.2025 um 19:30 Uhr
Ditch the Daily Lesson Plan
How do I plan for meaningful student learning?
von Michael Fisher
Verlag: ASCD
Hardcover
ISBN: 978-1-4166-2169-0
Erschienen am 23.11.2015
Sprache: Englisch
Format: 198 mm [H] x 129 mm [B] x 3 mm [T]
Gewicht: 67 Gramm
Umfang: 52 Seiten

Preis: 16,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 20. Mai.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

16,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

You know that learning doesn't happen in 40-minute increments. Traditional lesson plans present content and standards in isolation creating road-blocks to retention and skill integration. If we want students to think and learn outside the box, we have to plan for student learning in such a way that instruction meets the learning needs of the students and not the time needs of the teacher. In this engaging guide, curriculum expert Mike Fisher outfits you with fresh and provocative ideas on how to "ditch" the daily lesson plan while advancing student learning. Discover how to save time by planning smarter when you:
Combine existing lesson plans into learning checkpoints with emphasis on building background knowledge and formative assessment.
Transform existing curriculum maps into deep learning experiences with opportunities for scaffolding and extensions.
Develop new open learning plans that align standards, skills, tasks, and assessments in a more efficient and student-centered way.