Bücher Wenner
Arno Geiger liest in der Marienkirche
12.11.2024 um 19:30 Uhr
Radical Pedagogy
Identity, Generativity, and Social Transformation
von M. Bracher
Verlag: Palgrave MacMillan Us
Reihe: Education, Psychoanalysis, and
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-4039-7562-1
Auflage: 2006 edition
Erschienen am 25.10.2006
Sprache: Englisch
Format: 217 mm [H] x 147 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 386 Gramm
Umfang: 229 Seiten

Preis: 55,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 21. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Radical Pedagogy articulates a new theory of identity based on recent research in psychoanalysis, social psychology and cognitive science. It explains how developing identity is a prerequisite for developing intelligence, personal well being, and the amelioration of social problems, including violence, prejudice and substance abuse.



Mark Bracher is Professor of English at Kent State University, USA.



Introduction Part 1: Identity, Learning, and Social Problems Identity, Motivation, and Recognition Linguistic Identity Affective and Imagistic Identity Identity Integration and Defenses Identity Structure Part II: Identity-Undermining Pedagogies Teachers' Identities as Obstacles to Radical Pedagogy Authoritarian and Establishment Pedagogies Pedagogies of Resistance and Empowerment Historicism as Obstacle to Radical Pedagogy Part III: Developing Teachers' Identities Self Analysis for Teachers Generative Identity and the Need To Teach Part IV: Promoting Students' Identity Development Supporting Pro-Social Identity Contents Promoting Identity Integration Developing Students' Identity Structures


andere Formate
weitere Titel der Reihe