Bücher Wenner
Volker Kutscher liest aus "RATH"
18.11.2024 um 19:30 Uhr
Radical Pedagogy
Identity, Generativity, and Social Transformation
von M. Bracher
Verlag: Palgrave Macmillan US
Reihe: Education, Psychoanalysis, and Social Transformation
E-Book / PDF
Kopierschutz: PDF mit Wasserzeichen

Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-0-230-60146-8
Auflage: 2006
Erschienen am 16.10.2006
Sprache: Englisch
Umfang: 229 Seiten

Preis: 53,49 €

Inhaltsverzeichnis
Klappentext
Biografische Anmerkung

Introduction Part 1: Identity, Learning, and Social Problems Identity, Motivation, and Recognition Linguistic Identity Affective and Imagistic Identity Identity Integration and Defenses Identity Structure Part II: Identity-Undermining Pedagogies Teachers' Identities as Obstacles to Radical Pedagogy Authoritarian and Establishment Pedagogies Pedagogies of Resistance and Empowerment Historicism as Obstacle to Radical Pedagogy Part III: Developing Teachers' Identities Self Analysis for Teachers Generative Identity and the Need To Teach Part IV: Promoting Students' Identity Development Supporting Pro-Social Identity Contents Promoting Identity Integration Developing Students' Identity Structures



Radical Pedagogy articulates a new theory of identity based on recent research in psychoanalysis, social psychology and cognitive science. It explains how developing identity is a prerequisite for developing intelligence, personal well being, and the amelioration of social problems, including violence, prejudice and substance abuse.



Mark Bracher is Professor of English at Kent State University, USA.


andere Formate
weitere Titel der Reihe