Bücher Wenner
Olga Grjasnowa liest aus "JULI, AUGUST, SEPTEMBER
04.02.2025 um 19:30 Uhr
Knowledge Hierarchies in Transnational Education
Staging dissensus
von Jing Qi
Verlag: Taylor & Francis
Reihe: Routledge Research in International and Comparative Education
E-Book / EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM


Speicherplatz: 1 MB
Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-1-317-57493-4
Erschienen am 24.04.2015
Sprache: Englisch
Umfang: 222 Seiten

Preis: 63,99 €

Biografische Anmerkung
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

Jing Qi is an educational researcher at the Faculty of Education and Social Work in the University of Sydney, and in the Centre for Educational Research, University of Western Sydney, Australia.



Transnational education seeks equivalence in standards and/or relevance of outcomes through the transfer of Western theories, concepts and methods. Utilising a critique-interpretative approach, Jing Qi argues that equivalence/relevance-oriented approaches to transnational education assume the legitimacy of the global knowledge hierarchy. Euro-American educational theories are imposed as defaults in non-Western educational communities of imagined consensus



1. Introduction 2. The Neglected Critique 3. Critiques in a Networked-hutong 4. Critiques of the Global Knowledge Hierarchy 5. Critique-mediated Concept Translation 6. Western Concepts, Non-western Critiques 7. Refashioning the Local Knowledge Hierarchy 8. MentorAship and Local-global Epistemic Mobility 9. Staging Dissensus: Critiques of knowledge hierarchies


andere Formate