Bücher Wenner
Michael Grüttner im Gespräch über "TALAR UND HAKENKREUZ"
09.10.2024 um 19:30 Uhr
Queer Teachers, Identity and Performativity
von A. Harris, E. Gray
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Reihe: Palgrave Studies in Gender and Education
E-Book / PDF
Kopierschutz: PDF mit Wasserzeichen

Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-1-137-44192-8
Auflage: 2014
Erschienen am 11.07.2014
Sprache: Englisch
Umfang: 118 Seiten

Preis: 53,49 €

53,49 €
merken
zum Hardcover 57,50 €
Inhaltsverzeichnis
Klappentext
Biografische Anmerkung

Introduction: Marked Presence/Unremarkable Absence: Queer Teachers, 'Identity' and Performativity; Emily M. Gray and Anne Harris 1. Trans Teacher Experiences and the Failure of Visibility; Anne Harris and Tiffany Jones 2. Reframing Queer Teacher Subjects: Neither in nor out but Present; Tania Ferfolja 3. Teachers and Civil Partnership: (Re)producing Legitimate Subjectivities in the Straight Spaces of Schools; Aoife Neary 4. Out in Britain: the Politics of Sexuality Education and Lesbian and Gay Teachers in Schools; Naomi Rudoe 5. Every Child Matters, Pink Shorts and Bullying: LGBTQ Teachers and the Location of Difference within Schools in England; Emily Gray Conclusion: Extravagance and Equity: Queer Tensions in Education; Cris Mayo



What do we mean when we talk about 'queer teachers'? The authors here grapple with what it means to be sexually or gender diverse and to work as a school teacher within four national contexts: Australia, Ireland, the UK and the USA. This new volume offers academics, educators and students a provocative exploration of this pivotal topic.



Tania Ferfolja, University of Western Sydney, Australia
Tiffany Jones, University of New England, Australia
Cris Mayo, University of Illinois, USA
Aoife Neary, University of Limerick, Ireland
Naomi Rudoe, University of Westminster, UK


andere Formate
weitere Titel der Reihe