Bücher Wenner
Fahrt zur Frankfurter Buchmesse im Oktober 2024
19.10.2024 um 06:00 Uhr
Queer Teachers, Identity and Performativity
von A. Harris, E. Gray
Verlag: Springer Nature Singapore
Reihe: Palgrave Studies in Gender and
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-137-44191-1
Auflage: 2014 edition
Erschienen am 11.07.2014
Sprache: Englisch
Format: 216 mm [H] x 140 mm [B] x 11 mm [T]
Gewicht: 318 Gramm
Umfang: 118 Seiten

Preis: 57,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 13. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

57,50 €
merken
zum E-Book (PDF) 53,49 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

What do we mean when we talk about 'queer teachers'? The authors here grapple with what it means to be sexually or gender diverse and to work as a school teacher within four national contexts: Australia, Ireland, the UK and the USA. This new volume offers academics, educators and students a provocative exploration of this pivotal topic.



Tania Ferfolja, University of Western Sydney, Australia
Tiffany Jones, University of New England, Australia
Cris Mayo, University of Illinois, USA
Aoife Neary, University of Limerick, Ireland
Naomi Rudoe, University of Westminster, UK



Introduction: Marked Presence/Unremarkable Absence: Queer Teachers, 'Identity' and Performativity; Emily M. Gray and Anne Harris 1. Trans Teacher Experiences and the Failure of Visibility; Anne Harris and Tiffany Jones 2. Reframing Queer Teacher Subjects: Neither in nor out but Present; Tania Ferfolja 3. Teachers and Civil Partnership: (Re)producing Legitimate Subjectivities in the Straight Spaces of Schools; Aoife Neary 4. Out in Britain: the Politics of Sexuality Education and Lesbian and Gay Teachers in Schools; Naomi Rudoe 5. Every Child Matters, Pink Shorts and Bullying: LGBTQ Teachers and the Location of Difference within Schools in England; Emily Gray Conclusion: Extravagance and Equity: Queer Tensions in Education; Cris Mayo


andere Formate
weitere Titel der Reihe