Bücher Wenner
Wer wird Cosplay Millionär?
29.11.2024 um 19:30 Uhr
Political Campaigning, Elections and the Internet
Comparing the US, UK, France and Germany
von Darren Lilleker, Nigel Jackson
Verlag: Taylor & Francis
E-Book / EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM


Speicherplatz: 1 MB
Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-1-136-81529-4
Erschienen am 01.03.2013
Sprache: Englisch
Umfang: 216 Seiten

Preis: 54,99 €

Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

The Internet first played a minor role in the 1992 U.S. Presidential election, and has gradually increased in importance so that it is central to election campaign strategy. However, election campaigners have, until very recently, focused on Web 1.0: websites and email. This book offers an in-depth, comparative analysis of how interactive Web 2.0 tools are utilised by candidates and parties.



1. Introduction 2. E-Campaigning and E-elections 3. Web 2.0 4. Measuring for a New Style of Campaigning 5. France 2007: Tentative Interactivity 6. The U.S. 2008: A Giant Step for Interactivity 7. Controlled Interactivity: Parties' Online Campaigns in the 2000 German National Elections Eva Schweitzer 8. The UK 2010: Interacting within Echo Chambers 9. Elections 2.0: Interactivity, the Internet and Political Campaigning 2007-10.



Darren G. Lilleker is Senior Reader, The Media School, Bournemouth University, UK.

Nigel A. Jackson is Lecturer, Plymouth Business School, University of Plymouth, UK.


andere Formate