Bücher Wenner
Bianca Iosivoni liest aus "Bad Vibes"
01.03.2025 um 19:30 Uhr
The Public Space of Social Media
Connected Cultures of the Network Society
von Therese Tierney
Verlag: Taylor & Francis
Reihe: Routledge Studies in New Media and Cyberculture
E-Book / EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM


Speicherplatz: 6 MB
Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-1-136-20358-9
Erschienen am 29.08.2013
Sprache: Englisch
Umfang: 188 Seiten

Preis: 58,99 €

Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

This book addresses how practices contained within contemporary networked publics fit into a larger genealogy of the public sphere. Here Tierney explores concepts of public space linked to theories of communal identity, civitas and democracy, the fete, and self-expression. Through empirical research she describes the actual social practices of the participants of networked publics.



Introduction 1. Reappropriating Social Media: Internet activism, counterpublics, and implications 2. Assembling the Publics: Spatial, media, and network publics 3. Origins of Networked Publics: A multi-threaded socio-geographical history 4. Networked Identity Making: Cultural analysis of a social media platform-Facebook 5. Surveying Social Media: Empirical research, content analysis and interpretation 6. Technological Innovation: Public Implications Conclusion




Thérèse F. Tierney is an Assistant Professor of Architecture with a Designated Emphasis in New Media at the University of Illinois Urbana Champaign, US.


andere Formate