Bücher Wenner
Wer wird Cosplay Millionär?
29.11.2024 um 19:30 Uhr
The Public Space of Social Media
Connected Cultures of the Network Society
von Therese Tierney
Verlag: Routledge
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-415-63523-3
Erschienen am 18.06.2013
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 157 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 436 Gramm
Umfang: 190 Seiten

Preis: 212,90 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 5. Dezember.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Thérèse F. Tierney is an Assistant Professor of Architecture with a Designated Emphasis in New Media at the University of Illinois Urbana Champaign, US.



Introduction 1. Reappropriating Social Media: Internet activism, counterpublics, and implications 2. Assembling the Publics: Spatial, media, and network publics 3. Origins of Networked Publics: A multi-threaded socio-geographical history 4. Networked Identity Making: Cultural analysis of a social media platform-Facebook 5. Surveying Social Media: Empirical research, content analysis and interpretation 6. Technological Innovation: Public Implications Conclusion



Social media is restructuring urban practices-through ad-hoc experimentation, commercial software development, and communities of participation. This book is the first to consider how practices contained within social media are situated within a larger genealogy of public space, including theories of communal identity, civitas and democracy, the fete, and self-expression. Through empirical research, the actual social practices of participants of networked publics are described and analyzed.
Documenting how online counterpublics use the Internet to transmit classified photos, mobilize activists, and challenge the status quo, Tierney argues that online activities do not stop in online conversations; they are physically grounded through mobile GPS coordinates which are then transformed into activities in physical space-the street, the plaza, the places where people have traditionally gathered to demonstrate and express their opinions publicly.


andere Formate