Bücher Wenner
Olga Grjasnowa liest aus "JULI, AUGUST, SEPTEMBER
04.02.2025 um 19:30 Uhr
The Value of Intellectual Styles
von Li-Fang Zhang
Verlag: Cambridge University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-107-08277-9
Erschienen am 21.09.2017
Sprache: Englisch
Format: 240 mm [H] x 167 mm [B] x 24 mm [T]
Gewicht: 685 Gramm
Umfang: 406 Seiten

Preis: 140,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 6. Dezember in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This book presents the first comprehensive and systematic review of international research on the value of intellectual styles.



Li-fang Zhang is Professor of Psychology and Education at The University of Hong Kong. She has published dozens of academic book chapters and books, and is the (co)author of over 100 peer-reviewed journal articles and encyclopedic entries. Two of her award-winning monographs are entitled The Malleability of Intellectual Styles (Cambridge, 2013) and The Nature of Intellectual Styles (with Sternberg, 2006). Professor Zhang serves as Associate Editor of both the Journal of Educational Psychology and Educational Psychology, and is an editorial board member of several other psychology and education journals.



Part I. General Introduction: 1. Motivation for this book; Part II. Empirical Evidence: Two Classic Variables and Intellectual Styles: 2. Distinguishing intellectual styles from intelligence and personality; 3. Creativity and intellectual styles; Part III. Empirical Evidence: Academic Settings: 4. Intellectual styles in student learning processes and developmental outcomes; 5. Intellectual styles of school teachers and university academics; Part IV. Empirical Evidence: Non-Academic Settings and Style Preferences: 6. Intellectual styles in the workplace; 7. Intellectual styles among the mentally and physically disadvantaged; 8. Explicit and implicit intellectual style preferences; Part V. Concluding Remarks: 9. Conclusions, limitations, future directions, scientific significance, and practical implications; Epilogue.


andere Formate