Bücher Wenner
Olga Grjasnowa liest aus "JULI, AUGUST, SEPTEMBER
04.02.2025 um 19:30 Uhr
Communication in Sport Management
von Paul M. Pedersen
Verlag: Taylor & Francis Ltd
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-032-85901-9
Erscheint am 11.11.2024
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B]
Gewicht: 600 Gramm
Umfang: 228 Seiten

Preis: 173,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel ist noch nicht erschienen. Gerne können Sie den Titel jetzt schon bestellen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

This book presents cutting-edge perspectives on communication in sport management, a core component of contemporary sport business.



'1. Introduction to Communication in Sport Management. Part 1. Engagement within Communication in Sport Management. 2. Sport Fandom in the Digital World. 3. Fantasy Sport and Media Consumption. 4. Social Media in Sport Management: Contemporary Dimensions. Part 2. Technology within Communication in Sport Management. 5. Communication in Esports: An Overview of Esports Consumption. 6. Using Social Network Analysis in Sport Communication Research. Part 3. Branding in Sport Management. 7. Brand Communication through Sport Video Games. 8. Communicating the Athlete Brand. Part 4. Publicity within Communication in Sport Management. 9. Applying Public Relations Theory to Increase the Understanding of Sport Communication. 10. College Sports Communications: Evolution of the Field. Part 5. Finance within Communication in Sport Management. 11. The Economic Landscape in Sport Communication. 12. Broadcast Rights for Mediated Sport. Part 6. Health Communication in Sport Management. 13. Online Abuse in Sport. 14. Health Communication and Sport: Challenges and Opportunities. Part 7. Crisis Communication in Sport Management. 15. Sport, Social Media, and Crisis Communication. 16. Sport Scandals and the Disruption of Meaning and Communicative Expectations.



Paul M. Pedersen, PhD, is Professor of Sport Management at Indiana University Bloomington, USA, and founding editor of the International Journal of Sport Communication (IJSC).


andere Formate