Bücher Wenner
Wer wird Cosplay Millionär?
29.11.2024 um 19:30 Uhr
Celebricities
Media Culture and the Phenomenology of Gadget Commodity Life
von Anthony Curtis Adler
Verlag: Fordham University Press
E-Book / PDF
Kopierschutz: Adobe DRM


Speicherplatz: 2 MB
Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-0-8232-7082-8
Erschienen am 01.07.2016
Sprache: Englisch
Umfang: 256 Seiten

Preis: 26,49 €

26,49 €
merken
zum Taschenbuch 30,00 €
Klappentext

What becomes of life, experience, and truth in the hyperconsumeristic culture of the twenty-first century? What happens to the phenomenological call to go GCGBPback to the things themselvesGC when these things, to an ever greater degree, involve a televised life that is not ours to live, celebrities who are utterly like us yet infinitely untouchable, and uncannily pluripotent electronic gadgets? Combining sustained philosophical inquiry with fragmentary and experimental theoretical interventions, Anthony Curtis Adler rethinks Marxist materialism and the Heideggerian project in terms of the singular experiences of late capitalism. In doing so, he reveals how the disarticulation of life via the commodity fetish demands at once a new notion of phenomenological method and an ontology oriented toward the radical contingency of being itself as transcendental ground.


andere Formate