Bücher Wenner
Olga Grjasnowa liest aus "JULI, AUGUST, SEPTEMBER
04.02.2025 um 19:30 Uhr
Humanizing Methodologies in Educational Research
Centering Non-Dominant Communities
von Cynthia C Reyes, Shana J Haines, Kelly Clark/Keefe
Verlag: Teachers College Press
Taschenbuch
ISBN: 978-0-8077-6554-8
Erschienen am 04.06.2021
Sprache: Englisch
Format: 232 mm [H] x 156 mm [B] x 12 mm [T]
Gewicht: 250 Gramm
Umfang: 176 Seiten

Preis: 40,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 27. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

40,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

This guide is for educational researchers interested in conducting ethically sound qualitative studies with diverse populations, including refugees, documented and undocumented immigrants, and people with disabilities. Through a description of a case study with refugee families, their children, school personnel, and liaisons, the authors highlight humanizing methods--a multidirectional and dynamic ethical compass with relationships at the center. Topics in the book include working within the limitations of Institutional Review Board (IRB) standards, using cultural and linguistic liaisons to communicate with research participants, and creating reciprocity with research participants and their families and communities. Through accessible real-world examples, the text covers the full arc of a project, from conceptualization, to navigating human subjects committees, to the complex task of representing ideas to academic and community-based audiences.



Cynthia C. Reyes, Shana J. Haines, and Kelly Clark/Keefe are all associate professors at the University of Vermont.