Bücher Wenner
Vorlesetag - Das Schaf Rosa liebt Rosa
15.11.2024 um 15:00 Uhr
How the World Became a Stage
Presence, Theatricality, and the Question of Modernity
von William Egginton
Verlag: State University of New York Press
E-Book / PDF
Kopierschutz: Adobe DRM


Speicherplatz: 1 MB
Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-0-7914-8771-6
Erschienen am 01.02.2012
Sprache: Englisch
Umfang: 216 Seiten

Preis: 36,49 €

36,49 €
merken
Gratis-Leseprobe
zum Taschenbuch 36,50 €
zum Hardcover 98,50 €
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

William Egginton is Assistant Professor of Modern Languages and Literatures at the University at Buffalo, State University of New York and the translator of Lisa Block de Behar's Borges: The Passion of an Endless Quotation, also published by SUNY Press.



Acknowledgments

Introduction: The Legend of Saint Genesius

1. Actors, Agents, and Avatars

Avatars
Performativity
Theatricality

2. Real Presence, Sympathetic Magic, and the Power of Gesture

Magic
Presence
Performances
Religious Spectacle
Political Spectacle
Seeds of Theatricality

3. Saint Genesius on the Stage of the World

Diderot's Paradox
Metatheater
Actors and Martyrs

4. A Tale of Two Cities: The Evolution of Renaissance Stage Practices in Madrid and Paris

Italian Innovations
Theories and Theaters in Paris
Theories and Theaters in Madri
Tales from the Crypt
True Pretense: Lope's Lo fingido verdadero and the Structure of Theatrical Space

5. Theatricality versus Subjectivity

Philosophical Subjectivity
Political Subjectivity
Aesthetic Subjectivit
Theatricality and Media Theory

Epilogue

Notes

Index


andere Formate