Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
How the World Became a Stage
Presence, Theatricality, and the Question of Modernity
von William Egginton
Verlag: State University of New York Oer Services
Taschenbuch
ISBN: 978-0-7914-5546-3
Erschienen am 10.10.2002
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 151 mm [B] x 12 mm [T]
Gewicht: 295 Gramm
Umfang: 216 Seiten

Preis: 36,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 27. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

36,50 €
merken
Gratis-Leseprobe
zum E-Book (PDF) 36,49 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

What is special, distinct, modern about modernity?

In How the World Became a Stage, William Egginton argues that the experience of modernity is fundamentally spatial rather than subjective and proposes replacing the vocabulary of subjectivity with the concepts of presence and theatricality. Following a Heideggerian injunctive to search for the roots of epochal change not in philosophies so much as in basic skills and practices, he describes the spatiality of modernity on the basis of a close historical analysis of the practices of spectacle from the late Middle Ages to the early modern period, paying particular attention to stage practices in France and Spain. He recounts how the space in which the world is disclosed changed from the full, magically charged space of presence to the empty, fungible, and theatrical space of the stage.



William Egginton is Assistant Professor of Modern Languages and Literatures at the University at Buffalo, State University of New York and the translator of Lisa Block de Behar's Borges: The Passion of an Endless Quotation, also published by SUNY Press.


andere Formate