Bücher Wenner
Olga Grjasnowa liest aus "JULI, AUGUST, SEPTEMBER
04.02.2025 um 19:30 Uhr
Theoretical Perspectives on American Indian Education
Taking a New Look at Academic Success and the Achievement Gap
von Terry Huffman
Verlag: Globe Pequot Publishing Group Inc/Bloomsbury
Reihe: Contemporary Native American Communities
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-7591-1991-8
Erschienen am 16.11.2010
Sprache: Englisch
Format: 240 mm [H] x 161 mm [B] x 20 mm [T]
Gewicht: 589 Gramm
Umfang: 280 Seiten

Preis: 130,60 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 3. Dezember.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

130,60 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Featuring readings on four prominent theoretical perspectives on American Indian education - cultural discontinuity theory, structural inequality theory, interactionalist theory, and transculturation theory - this book provides a comparison of each theoretical perspective's basic premise, fundamental assumptions regarding American Indian education, implications, and associated criticisms.



Terry Huffman is professor of education at George Fox University in Newberg, Oregon.



Chapter 1 Preface Part 2 Chapter 1. American Indian Education Scholarship Part 3 Chapter 2. Cultural Discontinuity Theory Chapter 4 Reading 1. Teachers' Cultural Knowledge and Understanding of American Indian Students and Their Families Part 5 Chapter 3. Structural Inequality Theory Chapter 6 Reading 2. Constructing Failure and Maintaining Cultural Identity: Navajo and Ute School Leavers Part 7 Chapter 4. Interactionalist Theory Chapter 8 Reading 3. Ethnicity and the Concept of Social Integration in Tinto's Model of Institutional Departure Part 9 Chapter 5. Transculturation Theory Chapter 10 Reading 4. Transculturation Theory as an Explanation for College Persistence among Culturally Traditional American Indian Students Part 11 Chapter 6. Continuing the Tradition Chapter 12 References


andere Formate
weitere Titel der Reihe