Bücher Wenner
Olga Grjasnowa liest aus "JULI, AUGUST, SEPTEMBER
04.02.2025 um 19:30 Uhr
Designing Social Inquiry
Scientific Inference in Qualitative Research, New Edition
von Gary King, Robert O Keohane, Sidney Verba
Verlag: Princeton University Press
Taschenbuch
ISBN: 978-0-691-22462-6
Erschienen am 17.08.2021
Sprache: Englisch
Format: 231 mm [H] x 154 mm [B] x 23 mm [T]
Gewicht: 436 Gramm
Umfang: 272 Seiten

Preis: 38,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 1. Dezember in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

Designing Social Inquiry presents a unified approach to qualitative and quantitative research in political science, showing how the same logic of inference underlies both. This stimulating book discusses issues related to framing research questions, measuring the accuracy of data and the uncertainty of empirical inferences, discovering causal effects, and getting the most out of qualitative research. It addresses topics such as interpretation and inference, comparative case studies, constructing causal theories, dependent and explanatory variables, the limits of random selection, selection bias, and errors in measurement. The book only uses mathematical notation to clarify concepts, and assumes no prior knowledge of mathematics or statistics. Featuring a new preface by Robert O. Keohane and Gary King, this edition makes an influential work available to new generations of qualitative researchers in the social sciences. --



Gary King, Robert O. Keohane, & Sidney Verba
With a new preface by Robert O. Keohane and Gary King


andere Formate