Bücher Wenner
Olga Grjasnowa liest aus "JULI, AUGUST, SEPTEMBER
04.02.2025 um 19:30 Uhr
Kingdom of Children
Culture and Controversy in the Homeschooling Movement
von Mitchell Stevens
Verlag: Princeton University Press
Reihe: Princeton Studies in Cultural Sociology Nr. 16
Taschenbuch
ISBN: 978-0-691-11468-2
Auflage: Revised edition
Erschienen am 13.04.2003
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 354 Gramm
Umfang: 256 Seiten

Preis: 44,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 23. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

44,50 €
merken
zum E-Book (EPUB) 37,99 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

"This is a definitive study. For anyone interested in home schooling, this is the book to read. It musters an impressive array of evidence to explain why parents decide to home school their children, and it carefully considers the consequences of home schooling for these children. In the process, the book dispels many of the criticisms that have emerged around the homeschooling movement. Read sympathetically, the book also poses a significant challenge to the educational philosophies still present in most of the nation's public schools."--Robert Wuthnow, Princeton University

"Kingdom of Children offers a rich study of the homeschooling movement. It makes important contributions both to research on education and to the study of social movements. The book's engaging and elegant style makes it accessible to general readers and students. . . . Firmly grounded in rich ethnography and interviews, Kingdom of Children provides a compelling introduction to the beliefs that increasingly animate public discussion and an exemplary case study of an effort to enact this alternative vision of education and family."--Elisabeth Clemens, University of Arizona


andere Formate
weitere Titel der Reihe