Bücher Wenner
Olga Grjasnowa liest aus "JULI, AUGUST, SEPTEMBER
04.02.2025 um 19:30 Uhr
Emerging Multinationals in Emerging Markets
von Ravi Ramamurti, Jitendra V. Singh
Verlag: Cambridge University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-521-51386-9
Erschienen am 18.03.2010
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 157 mm [B] x 31 mm [T]
Gewicht: 894 Gramm
Umfang: 460 Seiten

Preis: 146,80 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 3. Dezember.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

A distinguished group of international business scholars explore how firms internationalize in today's global economy.



List of figures; List of tables; Abbreviations; List of contributors; Acknowledgements; Part I. Introduction: 1. Why study emerging market MNEs? Ravi Ramamurti; 2. Third world multinationals: a look back Louis T. Wells, Jr; 3. Theoretical aspects of MNEs from emerging markets Alan Rugman; 4. Does firm ownership matter? POEs vs. FOEs in the developing world Alice H. Amsden; Part II. Country Studies: 5. Chinese multinationals: emerging through new global gateways Peter Williamson and Ming Zeng; 6. Indian multinationals: generic internationalization strategies Ravi Ramamurti and Jitendra V. Singh; 7. Russian multinationals: natural resource champions Daniel J. McCarthy, Sheila M. Puffer and Oleg S. Vikhanski; 8. Brazilian multinationals: surfing the waves of internationalization Afonso Fleury and Maria Tereza Leme Fleury; 9. South African multinationals: building on a unique legacy Andrea Goldstein and Wilson Prichard; 10. Mexican multinationals: lessons from Cemex Donald R. Lessard and Rafel Lucea; 11. Thai multinationals: struggling to enter the big league Pavida Pananond; 12. Israeli multinationals: competing from a small open economy Yair Aharoni; Part III. Conclusions: 13. What have we learned about emerging-market MNEs? Ravi Ramamurti; Index.


andere Formate