Bücher Wenner
Olga Grjasnowa liest aus "JULI, AUGUST, SEPTEMBER
04.02.2025 um 19:30 Uhr
Haunting and Displacement in African American Literature and Culture
von Marisa Parham
Verlag: Routledge
Taschenbuch
ISBN: 978-0-415-88858-5
Erschienen am 06.01.2011
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 9 mm [T]
Gewicht: 248 Gramm
Umfang: 164 Seiten

Preis: 81,10 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 25. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

81,10 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung
Klappentext

List of Figures

Permissions

Acknowledgments

Introduction: Haunting and Displacement

Chapter One: Like Water: Hughes, Cullen, Johnson

Chapter Two: "Do You Love Me?": Another Country

Chapter Three: Behind Carma and Rosie

Chapter Four: Folded Sorrows in Kaufman and Toomer

Chapter Five: Saying "Yes" in Kindred

Chapter Six: Winding Sheets: Petry and Wright

Coda: Future Expectations

Notes

Selected Bibliography

Index



Marisa Parham is Assistant Professor of English at Amherst College and her articles have appeared in Callaloo and ELH.



Looking at texts including Jean Toomer's Cane, Toni Morrison's Beloved, James Baldwin's Another Country, and Beat poetry by Bob Kaufmann, in this original study, Parham describes the phenomena of haunting, displacement, and ghostliness as endemic to modern African American literature and culture. Not only does memory-conscious and unconscious, individual and collective-often drive African American cultural production, but such memory often arrives to artists from elsewhere, from other times, spaces, and experiences.