Bücher Wenner
Olga Grjasnowa liest aus "JULI, AUGUST, SEPTEMBER
04.02.2025 um 19:30 Uhr
School Knowledge for the Masses
World Models and National Primary Curricular Categories in the Twentieth Century
von John W Meyer, David Kamens, Aaron Benavot
Verlag: Taylor & Francis
Taschenbuch
ISBN: 978-0-415-78858-8
Erschienen am 19.09.2018
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 12 mm [T]
Gewicht: 318 Gramm
Umfang: 212 Seiten

Preis: 44,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 16. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

First published in 1992, this book presents unique quantitative data on the content coverage of primary education in a large number of countries since 1920.



John Meyer, David Kamens, Aaron Benavot



List of Tables; Author's Preface; 1. Introduction; Part I: The Worldwide Institutionalization of Primary School Curricula; 2. Background: A Perspective on the Curriculum and Curricular Research John W. Meyer 3. Description of the Curriculum Database and the Methodologies Employed Aaron Benavot 4. Knowledge for the Masses: World Models and National Curricula, 1920-1986 Aaron Benavot, Yun-Kyung Cha, David H. Kamens, John W. Meyer and Suk-Ying Wong 5. The Origins and Expansion of Primary School Curricula: 1800-1920 Yun-Kyung Cha 6. Variant Forms: Cases of Countries with Distinct Curricula David H. Kamens; Part II: Studies of Specific Subject Areas; 7. Language Instruction in National Curricula, 1850-1986: The Effect of the Global System Yun-Kyung Cha 8. A Comparative and Historical Analysis of Mathematics and Science Curricula, 1800-1986 David H. Kamens and Aaron Benavot 9. The Evolution and Organisation of the Social Science Curriculum Suk-Ying Wong 10. Values Education in the Curriculum: Some Comparative Empirical Data Yun-Kyung Cha, Suk-Ying Wong and John W. Meyer 11. The Formation of New Subjects in Mass Schooling: Nineteenth Century Origins and Twentieth Century Diffusion of Art and Physical Education David H. Kamens and Yun-Kyung Cha 12. Conclusion: Accounting for a World Curriculum John W. Meyer and David H. Kamens; Bibliography; Index


andere Formate