Bücher Wenner
Olga Grjasnowa liest aus "JULI, AUGUST, SEPTEMBER
04.02.2025 um 19:30 Uhr
Theoretical Studies Towards a Sociology of Language
von Basil Bernstein
Verlag: Routledge
Taschenbuch
ISBN: 978-0-415-48856-3
Erschienen am 25.02.2009
Sprache: Englisch
Format: 216 mm [H] x 140 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 361 Gramm
Umfang: 284 Seiten

Preis: 80,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 5. Dezember.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Part 1 Beginnings; Chapter 1 Some sociological determinants of perception; Chapter 2 A public language: some sociological implications of a linguistic form; Chapter 3 Language and social class; Part 2 Developments; Chapter 4 A review of 'The Lore and Language of Schoolchildren'; Chapter 5 Linguistic codes, hesitation phenomena and intelligence; Chapter 6 Social class, linguistic codes and grammatical elements; Chapter 7 A socio-linguistic approach to social learning; Part 3 Explorations; Chapter 8 A socio-linguistic approach to socialization: with some reference to educability; Chapter 9 Social class, language and socialization; Chapter 10 A critique of the concept of compensatory education; Chapter 11 On the classification and framing of educational knowledge;



The papers in this volume show the origin and development of Bernstein's theoretical studies into the relationships between social class, patterns of language use and the primary socialization of the child.
'Bernstein's hypothesis will require [teachers] to look afresh not only at their pupils' language but at how they teach and how their pupils learn.'
Douglas Barnes, Times Educational Supplement
'His honesty is such that it illuminates several aspects of what it is to be a genius.'
Josephine Klein, British Journal of Educational Studies


andere Formate