Bücher Wenner
Arno Geiger liest in der Marienkirche
12.11.2024 um 19:30 Uhr
Ordinary Consumption
von Jukka Groncow, Alan Warde
Verlag: Routledge
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-415-27037-3
Erschienen am 02.08.2001
Sprache: Englisch
Format: 240 mm [H] x 161 mm [B] x 19 mm [T]
Gewicht: 569 Gramm
Umfang: 266 Seiten

Preis: 224,40 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 23. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Jukka Gronow is a Senior Researcher at the Finnish Academy of Science. Alan Warde is Professor of Sociology, University of Manchester, and a co-director fo the ESRC for Research on Innovation and Competition (CRIC).



Introduction by Gronow and Warde 1. Consumption and Routine Kaj Ilmonen 2. Routinization or reflexivity?:consumers and normative claims for environmental considersation Bente Halkier 3. Ordinary and extraordinary consumption 4. Consuming the ordinary: changing habits versus routinisation Mark Tomlinson 5, Deviant pleasures and the normative rhetoric of the consumer society Roberta Sassatelli 6. SMART LIFE 9.0 - Representations of everyday life in future studies Katja Oksanen 7.Consumption caught in the 'cash nexus' Tim Dant 8. Networks of provision: consumers, utilities and technologies Elizabeth Shove and Heather Chappells 9. Ordinary and Distinctive Kitchens; or 'a kitchen is a kitchen is a kitchen' Dale Southerton 10. Lifestyle and social integration: a study of middle class culture in Manchester Brian Longhurst and Mike Savage 11. Working at consumption: the second home and daily life Davina Chaplin 12. The role of states in the creation of consumption norms Terhi-Anna Wilska Afterword The implications of ordinary consumption Akan Warde and Jukka Gronow



First published in 2001. Routledge is an imprint of Taylor & Francis, an informa company.


andere Formate