Bücher Wenner
Olga Grjasnowa liest aus "JULI, AUGUST, SEPTEMBER
04.02.2025 um 19:30 Uhr
Why Does Policy Change?
Lessons from British Transport Policy 1945-99
von Geoffrey Dudley, Jeremy Richardson
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-415-16918-9
Erschienen am 18.01.2001
Sprache: Englisch
Format: 241 mm [H] x 162 mm [B] x 20 mm [T]
Gewicht: 535 Gramm
Umfang: 272 Seiten

Preis: 186,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 21. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

The tension between policy stability and change is a key political phenomenon, but its dynamics have been little understood. Why Does Policy Change? examines and explains the dynamics of major policy change by looking at case studies from British Transport policy since 1945. The significant contrasts between road and rail policies in this period lend themselves perfectly to the authors' theories of what brings about policy turnabout.



1. Government, interest groups and policy change 2. The dynamics of the rail 'hollow core': the prelude to Beeching 3. Occupying the 'hollow core': the Beeching era at British Rail 1960-65 4. Roadbuilding as a policy idea and a weak advocacy coalition 1900-54 5. Ministers and motorways: the making of a hegemonic policy community 1954-59 6. Undermining a hegemonis policy community: trunk roads and the first wave of environmentalsim 1973-79 7. 'Roads for prosperity' versus 'sustainable mobility': new challenges and confrontations 1989-93 8. The destruction of 'roads for prosperity': from hegemony to ignominy 1993-99 9. The 'hollow core' revisisted: rail privatisation 1987-92 10. Why does policy change? 'The four I's' and the significance of time



Dr Geoffrey Dudley, Geoffrey Dudley, Jeremy Richardson


andere Formate