Bücher Wenner
Bianca Iosivoni liest aus "Bad Vibes"
01.03.2025 um 19:30 Uhr
Social Media, Social Genres
Making Sense of the Ordinary
von Stine Lomborg
Verlag: Routledge
Taschenbuch
ISBN: 978-0-367-86723-2
Erschienen am 10.12.2019
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 12 mm [T]
Gewicht: 335 Gramm
Umfang: 226 Seiten

Preis: 62,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 5. Dezember.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Stine Lomborg is Assistant Professor in the Department of Media, Cognition, and Communication at the University of Copenhagen, Denmark.



1. Social media in everyday life 2. Social media as communicative genres 3. Genre as a cognitive category for making sense of the ordinary 4. Negotiating the personal blog 5: Twitter - a genre in the making? 6. Facebook: Genre mixing and portability 7. 'Personal, not private': The sociability of social media 8: Social media - social genres



Internet-based applications such as blogs, social network sites, online chat forums, text messages, microblogs, and location-based communication services used from computers and smart phones represent central resources for organizing daily life and making sense of ourselves and the social worlds we inhabit. This interdisciplinary book explores the meanings of social media as a communicative condition for users in their daily lives; first, through a theoretical framework approaching social media as communicative genres and second, through empirical case studies of personal blogs, Twitter, and Facebook as key instances of the category of "social media," which is still taking shape. Lomborg combines micro-analyses of the communicative functionalities of social media and their place in ordinary people's wider patterns of media usage and everyday practices.


andere Formate