Bücher Wenner
Olga Grjasnowa liest aus "JULI, AUGUST, SEPTEMBER
04.02.2025 um 19:30 Uhr
Literacy for Digital Futures
Mind, Body, Text
von Kathy A Mills, Len Unsworth, Laura Scholes
Verlag: Taylor & Francis
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-367-68394-8
Erschienen am 30.09.2022
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 540 Gramm
Umfang: 256 Seiten

Preis: 182,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 19. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This book offers a nuanced framework for making sense of literacy by addressing knowledge as contextualized, embodied, multimodal, and digitally mediated. Opening up new interdisciplinary themes, Mills, Unsworth, and Scholes confront emerging issues for next-generation digital literacy practices.



Kathy A. Mills is Professor of Literacies and Digital Cultures at the Institute for Learning Sciences and Teacher Education, Australian Catholic University, Brisbane.

Len Unsworth is Professor in English and Literacies Education at the Institute for Learning Sciences and Teacher Education, Australian Catholic University, Sydney.

Laura Scholes is Associate Professor at the Institute of Learning Sciences and Teacher Education, Australian Catholic University, Brisbane.



Foreword by Theo van Leeuwen

Acknowledgements

Introduction

1. Introduction: Beyond Education for Industry 4.0: Next-Generation Literacies

Part I: Mind and Materiality

2. Mind and Materiality of Digital Reading

3. Critically Evaluating Multiple Sources for Digital Futures

4. Why Video Gaming is an Important Digital Literacy Practice

Part II: Body and Senses

5. Embodiment, Literacies, and Digital Media

6. Haptics and Motion in Literacy Practices with Digital Media

7. Virtual, Augmented, and Mixed Reality: New Literate Bodies

Part III: Texts and Digital Semiotics

8. Infographics and Scientific Literacy

9. Advancing Animated Story Composition through Coding

10. Digital Interactive Literature

Conclusion

11. Conclusion: Multimaterial Literacies for Digital Futures


andere Formate