Bücher Wenner
Vorlesetag - Das Schaf Rosa liebt Rosa
15.11.2024 um 15:00 Uhr
Local Radio, Going Global
von Guy Starkey
Verlag: Palgrave Macmillan UK
E-Book / PDF
Kopierschutz: PDF mit Wasserzeichen

Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-0-230-34799-1
Auflage: 2011
Erschienen am 22.11.2011
Sprache: Englisch
Umfang: 194 Seiten

Preis: 53,49 €

Inhaltsverzeichnis
Klappentext
Biografische Anmerkung

Acknowledgements Preface The Sleeping Giant: Resistance and Repression in the Monopoly Years (1906-1972) The Wake-Up Call: The New Dawn and Local Radio's Place in the New Duopoly (1973-1983) Growing Pains: Localness: Regulation, Deregulation and What About Automation? (1984-2003) Homogenisation, or Two Digits to the BBC - and to Everyone Else? (2003-) Global Village or Total Eclipse?: From 'Hot' and 'Cool' Media to 'Active' and 'Passive' Media References Index



An examination of the development of local radio broadcasting and the trend for locally-owned, locally-originated and locally-accountable commercial radio stations to fall into the hands of national and international media groups. Starkey traces the early development of local radio through to present-day digital environments.



Guy Starkey is Professor of Radio and Journalism at the University of Sunderland, UK. He is Chair of the Radio Research Section of the European Communications Research and Education Association and has written several books, and textbook and journal chapters on Radio and Journalism.


andere Formate