Bücher Wenner
Vorlesetag - Das Schaf Rosa liebt Rosa
15.11.2024 um 15:00 Uhr
Popular Media and Animals
von Claire Molloy
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Reihe: The Palgrave Macmillan Animal Ethics Series
E-Book / PDF
Kopierschutz: PDF mit Wasserzeichen

Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-0-230-30624-0
Auflage: 2011
Erschienen am 29.06.2011
Sprache: Englisch
Umfang: 212 Seiten

Preis: 117,69 €

Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

CLAIRE MOLLOY is Senior Lecturer in Media in the School of Arts and Media at University of Brighton, UK. She is the author of Memento, has published on various topics related to media and animals and is a Fellow of the Oxford Centre for Animal Ethics.



Series Preface Acknowledgements 'Animals Sell Papers': The Value of Animal Stories Media and Animal Debates: Welfare, Rights, 'Animal Lovers' and Terrorists Stars: Animal Performers Wild: Authenticity and Getting Closer to Nature Experimental: The Visibility of Experimental Animals Farmed: Selling Animal Products Hunted: Recreational Killing Monsters: Horrors and Moral Panics Beginning at the End: Re-Imagining Human-Animal Relations Bibliography Index



How do mainstream film, television, advertising, videogames and newspapers engage with topics such as vivisection, hunting, animal performance, farming, meat eating and animal control? This book explores social, economic, ethical and cultural aspects of relationships between popular media forms and key animal issues.


andere Formate
weitere Titel der Reihe