Bücher Wenner
Vorlesetag - Das Schaf Rosa liebt Rosa
15.11.2024 um 15:00 Uhr
Popular Media and Animals
von Claire Molloy
Verlag: Springer
Reihe: Palgrave MacMillan Animal Ethi
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-230-23924-1
Auflage: 2011 edition
Erschienen am 29.06.2011
Sprache: Englisch
Format: 216 mm [H] x 142 mm [B] x 20 mm [T]
Gewicht: 454 Gramm
Umfang: 212 Seiten

Preis: 134,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 18. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis
Klappentext
Biografische Anmerkung

Series Preface Acknowledgements 'Animals Sell Papers': The Value of Animal Stories Media and Animal Debates: Welfare, Rights, 'Animal Lovers' and Terrorists Stars: Animal Performers Wild: Authenticity and Getting Closer to Nature Experimental: The Visibility of Experimental Animals Farmed: Selling Animal Products Hunted: Recreational Killing Monsters: Horrors and Moral Panics Beginning at the End: Re-Imagining Human-Animal Relations Bibliography Index



How do mainstream film, television, advertising, videogames and newspapers engage with topics such as vivisection, hunting, animal performance, farming, meat eating and animal control? This book explores social, economic, ethical and cultural aspects of relationships between popular media forms and key animal issues.



CLAIRE MOLLOY is Senior Lecturer in Media in the School of Arts and Media at University of Brighton, UK. She is the author of Memento, has published on various topics related to media and animals and is a Fellow of the Oxford Centre for Animal Ethics.


andere Formate
weitere Titel der Reihe