Bücher Wenner
Olga Grjasnowa liest aus "JULI, AUGUST, SEPTEMBER
04.02.2025 um 19:30 Uhr
Loving Music Till It Hurts
von William Cheng
Verlag: Hurst & Co.
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-19-062013-4
Erschienen am 01.11.2019
Sprache: Englisch
Format: 241 mm [H] x 163 mm [B] x 40 mm [T]
Gewicht: 746 Gramm
Umfang: 408 Seiten

Preis: 44,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 26. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

Loving Music Till It Hurts explores how people's intense love and protectiveness of music can lead to interpersonal conflicts, societal injustices, and violence. But how might we love music, even embrace it as vital to human thriving, without weaponizing this love? What can we do when loving music and loving people seem at odds?



  • Acknowledgments

  • Prelude: Loving Music And Loving People

  • Chapter One: Misjudgments Of Humanity

  • Chapter Two: Princes And Paupers

  • Chapter Three: Moral Masquerades

  • Interlude: Loving Musicology Till It Hurts

  • Chapter Four: Feeling Overcome

  • Chapter Five:The Worst You've Ever Sounded

  • Chapter Six: Jordan Russell Davis

  • Postlude: Songs Without Words

  • Notes

  • Works Cited

  • Index



William Cheng is Associate Professor of Music at Dartmouth College. His books include Sound Play: Video Games and the Musical Imagination (Oxford, 2014), Just Vibrations: The Purpose of Sounding Good (Michigan, 2016), Loving Music Till It Hurts (Oxford, 2019), and Queering the Field: Sounding Out Ethnomusicology (Oxford, 2019, coedited with Gregory Barz). He serves as a coeditor of University of Michigan Press's "Music & Social Justice" series.


andere Formate