Bücher Wenner
Wer wird Cosplay Millionär?
29.11.2024 um 19:30 Uhr
Unveiling the Cloak of Invisibility
Why Black Males are Absent in STEM Disciplines
von Ted N. Ingram, Anthony G. Robins, Michael N. Weaver
Verlag: Information Age Publishing
Reihe: Contemporary Perspectives on Access, Equity and Achievement
Gebundene Ausgabe
ISBN: 9798887301761
Erschienen am 08.05.2023
Sprache: Englisch
Format: 240 mm [H] x 161 mm [B] x 14 mm [T]
Gewicht: 442 Gramm
Umfang: 180 Seiten

Preis: 108,70 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 22. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

108,70 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

This book explores why Black men continue to be severely underrepresented in the STEM disciplines. It provides chapters that explore factors that lead to underrepresentation of Black males in STEM (e.g., societal traditions of what type of work is appropriate; the ruptured pipeline that leads to higher rates of attrition at every level of career development; barriers in science fields such as subtle and overt discrimination; and inequitable resources and opportunities). The premise of this volume is if Black males are to compete in an emerging global economy fueled by rapid innovation and marked by an astonishing pace of technological breakthroughs, they must be present. The book makes new contributions to the field. The collective of higher education professionals and change agents whom are tied to STEM bring cutting-edge thinking in how best to address the leaky STEM pipeline which has left the industry/workforce void of talented Black men. The volume promises timely, relevant and emergent scholarship and perspectives for STEM leadership, scholars and supporters. It provides promising practices (best practices) and recommendations in recruiting and retaining Black males in STEM disciplines and the competitive market place.