Bücher Wenner
Volker Kutscher liest aus "RATH"
18.11.2024 um 19:30 Uhr
Consumer Behaviour and Sustainable Fashion Consumption
von Subramanian Senthilkannan Muthu
Verlag: Springer Nature Singapore
Reihe: Textile Science and Clothing Technology
Gebundene Ausgabe
ISBN: 9789811312649
Auflage: 1st ed. 2019
Erschienen am 06.07.2018
Sprache: Englisch
Format: 241 mm [H] x 160 mm [B] x 12 mm [T]
Gewicht: 330 Gramm
Umfang: 104 Seiten

Preis: 96,29 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 30. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This book analyses the importance of consumer behaviour in sustainable fashion and consumption. Consumer behaviour plays a major role in sustainability, and when it comes to textile products, a number of studies have shown that for certain product categories, consumer behaviour during use and disposal stages influences the entire life cycle impacts of the product more than the raw material and manufacturing stages. However green the production, the overall sustainability of a product depends on the consumers who use and dispose of it.



Dr Subramanian Senthilkannan Muthu holds PhD in Textiles Sustainability and he has over 40 books to his credit along with 80 research publications. He is well known in the field of Textiles Sustainability due to his notable contributions to the society in terms of his academic and industrial experiences. He is an editor in chief of Textiles & Clothing Sustainability Journal.



Sustainable Fashion Sportswear Consumption.- Analysing the Consumer Behavior Regarding Sustainable Fashion Using Theory of Planned Behavior.- The Impact of Knowledge on Consumer Behaviour Towards Sustainable Apparel Consumption.


andere Formate