Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
Memory - What Every Language Teacher Should Know
von Gianfranco Conti, Steve Smith
Verlag: Piefke Trading Singapore
Hardcover
ISBN: 978-3-949651-99-1
Erschienen am 15.01.2021
Sprache: Englisch
Format: 246 mm [H] x 189 mm [B] x 16 mm [T]
Gewicht: 558 Gramm
Umfang: 286 Seiten

Preis: 33,30 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 2. Dezember.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

33,30 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

Memory: What Every Language Teacher Should KnowHow do we help students remember? If teachers understand how memory works, there is more chance of helping students do well through effective curriculum and lesson planning.
This book is an introduction to memory written specifically with language teachers in mind. Taking evidence from the fields of cognitive science and second language acquisition, the authors examine a range of important aspects of memory. These include working memory, phonological memory, long-term memory, cognitive load, implicit and explicit knowledge, prospective memory, metamemory, learning from mistakes, the emotional factors affecting retention and curriculum design with memory in mind.
Full references, questions for reflection, and suggestions for further reading and viewing are provided at the end of each of the 16 chapters.The authors apply research evidence to the languages classroom, with suggestions for pedagogy and specific classroom activities.Previous books by the authors are The Language Teacher Toolkit (2016) and Breaking the Sound Barrier: Teaching Language Learners How to Listen (2019)