Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
Modeling Tourist Information Search Behavior
A Structural Modeling Approach
von Dogan Gursoy
Verlag: LAP LAMBERT Academic Publishing
Hardcover
ISBN: 978-3-8465-0714-8
Erschienen am 16.09.2011
Sprache: Englisch
Format: 220 mm [H] x 150 mm [B] x 11 mm [T]
Gewicht: 286 Gramm
Umfang: 180 Seiten

Preis: 68,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 20. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

68,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

In today's dynamic global environment, understanding how travelers acquire information is important for marketing management decisions and designing effective marketing communication campaigns and service delivery. Understanding the information search behavior of key current and prospective markets can help destination managers and marketers develop target-marketing communications more effectively, because information search represents the primary stage in which marketing can provide information and influence travelers' decisions. Application of basic market segmentation techniques, using travelers' information source utilization patterns as either a segmentation base or descriptor, enable focused positioning and media selection. Certainly, understanding external information source utilization can help marketers effectively tailor the promotional mix.



Dr. Dogan Gursoy is the Taco Bell Distinguished Professor in the School of Hospitality Business Management at Washington State University and the editor of Journal of Hospitality Marketing & Management. His area of research includes travelers' information search behavior, tourism marketing, tourism impacts, mega events and generational leadership.