Bücher Wenner
Michael Grüttner im Gespräch über "TALAR UND HAKENKREUZ"
09.10.2024 um 19:30 Uhr
Between PIAAC and the New Literacy Studies
What adult education can learn from large-scale assessments without adopting the neo-liberal paradigm
von Anke Grotlüschen, Lisanne Heilmann
Verlag: Waxmann Verlag GmbH
Reihe: Alphabetisierung und Grundbildung Nr. 14
Hardcover
ISBN: 978-3-8309-4188-0
Erschienen am 15.02.2021
Sprache: Englisch
Format: 239 mm [H] x 172 mm [B] x 23 mm [T]
Gewicht: 506 Gramm
Umfang: 265 Seiten

Preis: 34,90 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und schon ab dem 08. Oktober in der Buchhandlung abholen

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

34,90 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

With this book we present a selection of articles that critically deal with (internationally comparative) large-scale assessments. We acknowledge that studies such as PIAAC are often designed, financed and implemented on the basis of neo-liberal worldviews. Nevertheless, we would like to use the articles that are presented here to show the various ways in which adult and continuing education can benefit and learn from the knowledge that they generate. In PIAAC, for example, there are huge differences between the surveyed variables and the theoretical frameworks on literacies and literacy practices that the New Literacy Studies (NLS) have brought out. This book features eleven articles, which - with the NLS's theoretical considerations and points of criticism in mind - find new and alternative evaluations and interpretations of the data. Not only can they show effects of marginalization on a large scale, but the data can also provide information about mechanisms of power in relation to literacy and basic competencies.


weitere Titel der Reihe