Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
Determinants of Private Label Attitude
Predicting Consumers' Brand Preferences Using Psychographics
von Stefanie Weiß
Verlag: Springer Fachmedien Wiesbaden
Reihe: BestMasters
E-Book / PDF
Kopierschutz: PDF mit Wasserzeichen

Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-3-658-08672-5
Auflage: 2015
Erschienen am 10.02.2015
Sprache: Englisch
Umfang: 143 Seiten

Preis: 53,49 €

53,49 €
merken
zum Hardcover 53,49 €
Inhaltsverzeichnis
Klappentext
Biografische Anmerkung

Attitudes as Predictors of Intention.- Demographics and their Limitations.- The Predictive Power of Psychographics.- Managerial Implications.

 



Various psychographic traits that most directly influence consumers' private label attitudes are the focal point of Stefanie Weiss' investigation. The author develops a comprehensive profile of psychographic predictors of attitude and identifies ways of translating these insights into managerial practice. Her conclusions thereby strongly contribute to understanding and describing purchasers of private labels and can be meaningfully applied to the management areas of brand positioning and market segmentation. The hypothesized relationships between consumers' private label attitude and various psychographic traits are tested on a sample of German and Austrian consumers using an online questionnaire. Their response data are then analyzed using the multiple regression technique.



Stefanie Weiß has earned a Master¿s degree in Marketing and Branding at the IMC Krems in Austria.


andere Formate
weitere Titel der Reihe