Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
GPU-Based Interactive Visualization Techniques
von Daniel Weiskopf
Verlag: Springer Berlin Heidelberg
Reihe: Mathematics and Visualization
Hardcover
ISBN: 978-3-642-44605-4
Auflage: 2007
Erschienen am 02.12.2014
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 155 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 499 Gramm
Umfang: 328 Seiten

Preis: 160,49 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 22. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Visualization of 3D Scalar Fields.- Vector Field Visualization.- Perception-Oriented and Non-Photorealistic Rendering.- Conclusion.



Scientific visualization has become an important tool for visual analysis in many scientific, engineering, and medical disciplines.
This book focuses on efficient visualization techniques, which are the prerequisite for the interactive exploration of complex data sets. High performance is primarily achieved by devising algorithms for the fast graphics processing units (GPUs) of modern graphics hardware. Other aspects discussed in the book include parallelization on cluster computers with several GPUs, adaptive rendering methods, multi-resolution models, and non-photorealistic rendering techniques for visualization. Covering both the theoretical foundations and practical implementations of algorithms, this book provides the reader with a basis to understand and reproduce modern GPU-based visualization approaches.


andere Formate
weitere Titel der Reihe