Bücher Wenner
Wer wird Cosplay Millionär?
29.11.2024 um 19:30 Uhr
Digital Platform Leadership: Exploring the Role of National Factors, Platform, and Customer Type
von Jonas Kaufmann-Ludwig
Verlag: GRIN Verlag
Hardcover
ISBN: 978-3-346-66071-8
Erschienen am 14.05.2022
Sprache: Englisch
Format: 210 mm [H] x 148 mm [B] x 7 mm [T]
Gewicht: 141 Gramm
Umfang: 88 Seiten

Preis: 47,95 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 16. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

47,95 €
merken
zum E-Book (PDF) 36,99 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

Master's Thesis from the year 2020 in the subject Computer Science - Commercial Information Technology, grade: 1,3, Technical University of Munich, language: English, abstract: Digital platforms are an ubiquitous phenomenon that threatens incumbent firms. Among digital platform providers, the competition is fierce. Platform giants such as Google, Amazon, or Microsoft strive for platform leadership. The question of how to achieve platform leadership is equally essential for platform companies and incumbent firms transforming into platform business models. This thesis aimed to provide a fundamental building block for the analysis of this question. In the first step, a taxonomy that conceptualizes platforms from a business model perspective was created. In the second part of this thesis, this taxonomy was used to analyze configurations of successful and leading platform business models. This thesis found multiple configurations of platform leaders within an ecosystem-level and firm-level model. The two models extended existing theory on the causal relation of factors on platform leadership.


andere Formate